- Pergola w niewielkim, miejskim ogródku? Postaw na MB-OPENSKY 120 od Aluprof
- PROCURAL zaprasza na XIV Kongres Stolarki Polskiej
- Jakie są kluczowe czynniki wpływające na jakość dachówek ceramicznych?
- Napęd HS ePOWER - najważniejsze jest niewidoczne dla oczu
- Pergola: jak stworzyć harmonijne przedłużenie domu?
Aluprof: WspĂłlnie z ArkÄ budujemy lepszÄ przyszĹoĹÄ
Sukces biznesowy, ktĂłry osiÄ ga zarĂłwno Aluprof, jak i caĹa Grupa KÄty dziÄki innowacyjnym produktom i wysokiej kulturze organizacyjnej, daje nam moĹźliwoĹÄ wspierania inicjatyw i dziaĹaĹ, dziÄki ktĂłrym, zgodnie z naszym sloganem budujemy lepszÄ przyszĹoĹÄ.
SzczegĂłlnÄ uwagÄ poĹwiÄcamy kwestii ekologii. To, jak Ĺwiat bÄdzie wyglÄ daĹ w przyszĹoĹci, w ogromnej mierze zaleĹźy od tego, jakie praktyki teraz stajÄ siÄ naszÄ codziennoĹciÄ . StÄ d nasza wspĂłĹpraca z FundacjÄ EkologicznÄ Arka i wspieranie jej programĂłw.
â Sztandarowym programem Arki, ktĂłry mamy przyjemnoĹÄ wspieraÄ, jest Zielona RÄka – najwiÄkszy polski program aktywnej edukacji ekologicznej. Aluprof szczyci siÄ tym, Ĺźe pomaga wyksztaĹcaÄ ekologiczne nawyki i zachowania wĹrĂłd tych, ktĂłrzy zmieniÄ Ĺwiat na lepsze za jakiĹ czas: wĹrĂłd najmĹodszych. Zielona RÄka skierowana jest do dzieci i mĹodzieĹźy. Pomaga wychowawcom i nauczycielom nie tylko opowiadaÄ o tym, jak waĹźne sÄ kwestie ekologii i ochrony Ĺrodowiska, ale i pokazywaÄ, ile satysfakcji daje zielone zaangaĹźowanie â mĂłwi BoĹźena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof SA.
W ramach Zielonej RÄki organizowane jest Ĺmieciobranie: dziÄki tej akcji obszary przyrodniczo cenne odzyskujÄ dawny blask, a zwierzÄta, rĂłwnieĹź zagroĹźonych gatunkĂłw, znĂłw mogÄ mieszkaÄ w przyjaznym sobie, bezpiecznym otoczeniu. KaĹźdy zebrany i zutylizowany worek Ĺmieci, jak i kaĹźde zasadzone drzewo sÄ maĹymi krokami w sĹusznym kierunku.
InnÄ akcjÄ Fundacji Arka, ktĂłrÄ wspieramy nie tylko jako firma, ale jako zespĂłĹ, jest Rower Pomaga. DziÄki aktywnoĹci fizycznej uczestnikĂłw, a wiÄc i naszych pracownikĂłw, ktĂłrych kilometry przejechane na dwĂłch kĂłĹkach zliczajÄ sportowe aplikacje, swoje wymarzone jednoĹlady otrzymujÄ dzieci z domĂłw dziecka. Im wiÄcej przejechanych rowerem zamiast samochodem kilometrĂłw, tym wiÄcej rowerĂłw dla tych, ktĂłrzy dopiero ksztaĹtujÄ swoje nawyki i obyczaje. Wierzymy, Ĺźe dziÄki tej akcji jeszcze wiÄcej dzieciakĂłw pokocha rowery i pozostanie tej pasji wiernymi na dĹugie lata â rĂłwnieĹź jako doroĹli.
RĂłwnieĹź z myĹlÄ o ekologii, ale i o Ĺźyciowych szansach najmĹodszych, powoĹana zostaĹa akcja âKsiÄ Ĺźka wspiera bohateraâ. Aspekt ekologiczny akcji jest niewÄ tpliwy: zalegajÄ ce tu i tam âniepotrzebneâ ksiÄ Ĺźki trafiajÄ na kiermasze zamiast na Ĺmietnik. Z drugiej strony nie tylko o ekologiÄ w niej chodzi. UĹwiadamia, Ĺźe ksiÄ Ĺźka moĹźe mieÄ wiÄcej niĹź jedno Ĺźycie. Uczy szacunku do sĹowa pisanego i tego, Ĺźe i za ten zasĂłb odpowiedzialni jesteĹmy wszyscy. PieniÄ dze pozyskane ze sprzedaĹźy nie-nowych ksiÄ Ĺźek na kiermaszach akcji przeznaczone zostajÄ na bilety do teatrĂłw i na koncerty dla dzieci z domĂłw dziecka i Ĺwietlic Ĺrodowiskowych.
Nie wiemy, jak bardzo znane sÄ te inicjatywy, lecz mamy nadziejÄ, Ĺźe dziÄki naszemu wsparciu znajdÄ coraz wiÄcej uczestnikĂłw i sympatykĂłw. DziĹ cieszymy siÄ z ponad 700 000 dzieciakĂłw uczestniczÄ cych w sprzÄ taniu lasĂłw i brzegĂłw strumieni w ramach Ĺmieciobrania oraz z licznych nasadzeĹ mĹodych drzewek w miejscu dzikich wysypisk. Cieszy nas kaĹźda zielona bransoletka noszona z dumÄ przez mĹodych wolontariuszy. JesteĹmy dumni z kaĹźdego kilometra przejechanego na kaĹźdym z prawie 30 rowerĂłw kupionych za wysiĹek i kilometry wypedaĹowane przez naszych pracownikĂłw. A jeĹli kiedyĹ ktoĹ o tych akcjach napisze ksiÄ ĹźkÄ, to mamy nadziejÄ, Ĺźe znajdzie ona drugie i trzecie Ĺźycie dziÄki coraz liczniejszym kiermaszom.
ZrĂłwnowaĹźony rozwĂłj, w innych firmach traktowany jako modne hasĹo, w naszej firmie jest realnym faktorem rozwoju caĹej organizacji. Jak powiedziaĹ Dariusz MaĹko, Prezes ZarzÄ du Grupy KÄty âĹwiadomie i odpowiedzialnie podchodzimy do tematu naszego wpĹywu na Ĺrodowisko naturalne i zmiany klimatu. W Strategii przyjÄliĹmy konkretne zobowiÄ zania i cele Ĺrodowiskowe, do ktĂłrych realizacji chcemy wspĂłlnie dÄ ĹźyÄ. JesteĹmy przekonani, Ĺźe nasi pracownicy mogÄ mieÄ waĹźny udziaĹ w realizacji celĂłw, stÄ d przeznaczamy do 1 mln zĹ (2021-2025) na zielone sugestie, ktĂłre bÄdÄ zgĹaszane przez pracownikĂłw a ich realizacja bÄdzie spĂłjna z naszymi celami Ĺrodowiskowymiâ.
Program Sugestii Pracowniczych przyczynia siÄ do wykorzystania potencjaĹu innowacyjnego pracownikĂłw, pozwala budowaÄ wĹrĂłd nich kulturÄ odpowiedzialnoĹci i bezpieczeĹstwa, a takĹźe identyfikacjÄ z firmÄ . Z tych wszystkich powodĂłw zachÄcamy pracownikĂłw do zgĹaszania zielonych inicjatyw, a autorzy szczegĂłlnie trafnych lub udanych sÄ atrakcyjnie nagradzani.
Aluprof
press box