- Pergola w niewielkim, miejskim ogródku? Postaw na MB-OPENSKY 120 od Aluprof
- PROCURAL zaprasza na XIV Kongres Stolarki Polskiej
- Jakie są kluczowe czynniki wpływające na jakość dachówek ceramicznych?
- Napęd HS ePOWER - najważniejsze jest niewidoczne dla oczu
- Pergola: jak stworzyć harmonijne przedłużenie domu?
Firma HĂśrmann wyposaĹźyĹa Centrum Logistyczne Erlensee
Bramy i rozwiÄ zania przeĹadunkowe wedĹug potrzeb
Dostosowane do indywidualnych potrzeb róşnych najemcĂłw Centrum Logistyczne o powierzchni 27 tysiÄcy metrĂłw kwadratowych powstaĹo na terenie dawnego lotniska wojskowego w Erlensee w Niemczech. WiÄkszoĹÄ bram i urzÄ dzeĹ techniki przeĹadunku dostarczyĹa tu firma HĂśrmann.
Wybudowane w 2018 roku Centrum dostosowane zostaĹo do potrzeb róşnych najemcĂłw. Obiekt skĹada siÄ z dwĂłch kompleksĂłw hal i budynku administracyjnego. Powierzchnia we wszystkich obiektach znalazĹa staĹych najemcĂłw jeszcze przed koĹcem budowy. Dla wiÄkszego z dwĂłch etapĂłw inwestycji udaĹo siÄ podpisaÄ dĹugoterminowe umowy najmu z firmÄ spedycyjnÄ Fenthol & Sandtmann, zakĹadem przetwĂłrstwa owocowo-warzywnego M.S.G Frucht oraz firmami Linde Material Handling GmbH i Bergler Industrie Services. W drugim etapie inwestycji, obejmujÄ cym ĹÄ cznie 10 000 metrĂłw kwadratowych, podpisano umowÄ z firmÄ Bergler oraz DS Smith Packaging Deuschland Stiftung, ktĂłra posiada nieopodal duĹźy zakĹad produkcyjny.
Bramy segmentowe SPU F42
Bergler Industrie Services oferuje usĹugi logistyczne i zajmuje siÄ dystrybucjÄ produktĂłw DS Smith. Kartony sÄ transportowane ĹÄ cznikiem bezpoĹrednio z sÄ siadujÄ cej hali produkcyjnej do centrum logistycznego, tam skĹadowane i później Ĺadowane na samochody ciÄĹźarowe. DoskonaĹym rozwiÄ zaniem okazaĹy siÄ tu obsĹugiwane rÄcznie bramy segmentowe SPU F42 firmy HĂśrmann. Z uwagi na oszczÄdnoĹÄ miejsca wybrano bramy z prowadzeniem pionowym. Te wypeĹnione piankÄ poliuretanowÄ , gwarantujÄ ce dobrÄ izolacyjnoĹÄ cieplnÄ i szczegĂłlnie wytrzymaĹe bramy posiadajÄ zabezpieczenie przed przytrzaĹniÄciem palcĂłw.
Z myĹlÄ o prostej i niewymagajÄ cej konserwacji Ĺwiadomie zrezygnowano tutaj jednak z napÄdu elektrycznego. Aby zapewniÄ dobrÄ widocznoĹÄ i dostÄp naturalnego ĹwiatĹa do hal, zastosowano w nich odporne na zarysowania przeszklenie DURATEC z tworzywa sztucznego.
Hydrauliczna rampa HTL 2 z wysuwanÄ klapÄ
Bramy zostaĹy tutaj poĹÄ czone z hydraulicznÄ rampÄ przeĹadunkowÄ HTL 2 wyposaĹźonÄ w wysuwanÄ klapÄ o dĹugoĹci 500 mm. Ta dĹugoĹÄ rampy pozwala niwelowaÄ duĹźe róşnice wysokoĹci miÄdzy powierzchniÄ ĹadunkowÄ samochodu ciÄĹźarowego a poziomem platformy.
Konstrukcja skĹadajÄ ca siÄ z zazÄbiajÄ cych siÄ belek platformy, wysuwanej klapy i bocznych profili prowadzÄ cych zapewnia pĹynnÄ i niezawodnÄ pracÄ rampy. Oddzielne przyciski sterujÄ ce umoĹźliwiajÄ dokĹadne wysuwanie i chowanie klapy oraz kontrolowane sytuowanie jej na skrzyni Ĺadunkowej pojazdu. Znaki umieszczone na wysuwanej klapie okreĹlajÄ minimalnÄ i maksymalnÄ gĹÄbokoĹÄ oparcia klapy na skrzyni Ĺadunkowej, co podnosi bezpieczeĹstwo pracownikĂłw. JeĹli obsĹuga stosuje siÄ do tych oznaczeĹ, rampy przeĹadunkowe nie mogÄ zeĹlizgnÄ Ä siÄ nawet przy duĹźych obciÄ Ĺźeniach i przemieszczeniach.
To samo poĹÄ czenie bram i ramp przeĹadunkowych zastosowano w czÄĹciach hali wynajÄtych firmie Linde Material Handling i przedsiÄbiorstwu Fenthol & Sandtmann.
Z przegrodÄ termicznÄ
ZupeĹnie inne oczekiwania miaĹa firma M.S.G Frucht, ktĂłra wykorzystuje Centrum jako zakĹad przygotowania porcjowanych i pakowanych owocĂłw i warzyw. Proces produkcji wymaga utrzymania temperatury w przedziale 2 – 6 °C, a reĹźim obowiÄ
zujÄ
cy w magazynie chĹodniczym oznacza rĂłwnieĹź szczegĂłlne wymagania wobec zastosowanych bram i rozwiÄ
zaĹ przeĹadunkowych. Wybrano 19 bram segmentowych SPU 67 Thermo o zwiÄkszonej izolacyjnoĹci cieplnej oraz 17 domkĂłw przeĹadunkowych typu LHC 2 z nieocieplonym poszyciem, chroniÄ
cych personel i towary przed wpĹywem warunkĂłw atmosferycznych podczas przeĹadunku.
Ocieplane bramy ze stalowych segmentĂłw idealnie nadajÄ
siÄ do zastosowania w logistyce artykuĹĂłw spoĹźywczych i logistyce chĹodniczej, zmniejszajÄ
bowiem straty zimna. Przegroda termiczna z zewnÄtrznej i wewnÄtrznej strony stalowych segmentĂłw ogranicza teĹź tworzenie siÄ skropliny na wewnÄtrznej stronie bramy.
UzupeĹnienie przemysĹowych bram segmentowych stanowi 17 hydraulicznych ramp przeĹadunkowych typu HRT z wysuwanÄ
klapÄ
, ktĂłre podobnie jak domki przeĹadunkowe zamontowano do zewnÄtrznej Ĺciany centrum logistycznego. PoĹÄ
czenie ramp przeĹadunkowych i podestĂłw stanowi przy tym podbudowÄ pod domki przeĹadunkowe.
WytrzymaĹe rozwiÄ zanie
ZaletÄ takiej konstrukcji jest moĹźliwoĹÄ korzystania z caĹej powierzchni hali aĹź do Ĺcian zewnÄtrznych. Brama do hali nie zatrzymuje siÄ na rampie przeĹadunkowej jak w klasycznych dokach przeĹadunkowych, lecz za niÄ na posadzce hali. Takie rozwiÄ zanie zapewnia najlepszÄ izolacjÄ otworu bramowego rĂłwnieĹź w godzinach przestoju stacji przeĹadunkowej.
W przeciwieĹstwie do bram, ktĂłre dobrano indywidualnie, kierujÄ c siÄ ich zastosowaniem, 90 odbojnic najazdowych wykonano w jednym standardzie. ChroniÄ one rampÄ i budynek przed uszkodzeniami, pochĹaniajÄ c siĹy dynamiczne dokujÄ cych samochodĂłw ciÄĹźarowych. Z myĹlÄ o dĹugotrwaĹej eksploatacji zdecydowano siÄ na zastosowanie wytrzymaĹych stalowych odbojnic najazdowych typu SB 20 firmy HĂśrmann. Odbojnice te – powstaĹe do niwelowania szczegĂłlnie duĹźych obciÄ ĹźeĹ â skĹadajÄ siÄ z amortyzujÄ cego na caĹej powierzchni wewnÄtrznego rdzenia i wytrzymaĹej zewnÄtrznej pĹyty stalowej, ktĂłra opiera siÄ na krawÄdzi rampy w celu zapewnienia statycznego odciÄ Ĺźenia.
TrwaĹoĹÄ
Mocowana na odbojnicy SB 20 kÄ towa pĹyta ochronna rĂłwnomiernie rozkĹada siĹy wywierane przez podjeĹźdĹźajÄ cy samochĂłd ciÄĹźarowy na caĹÄ jej powierzchniÄ i skutecznie chroni jÄ przed zuĹźyciem. DoskonaĹÄ amortyzacjÄ zapewnia tutaj tzw. odbojnik oktagonalny z oĹmioma komorami powietrznymi.
RĂłwnieĹź trwaĹoĹÄ zastosowanych w Centrum uszczelnieĹ bram miaĹa dla inwestora duĹźe znaczenie. W domkach przeĹadunkowych w strefie chĹodniczej zamontowano klapowe uszczelnienia typu DSL, w pozostaĹych bramach zastosowano natomiast model DSLR. CechÄ wspĂłlnÄ obu modeli sÄ rĂłwnolegĹe ramiona, ktĂłre mogÄ poruszaÄ siÄ zarĂłwno w pĹaszczyĹşnie poziomej, jak i pionowej.
Na skutek nacisku na uszczelnienie bramy przednia rama unosi siÄ nieco w gĂłrÄ, co pozwala uniknÄ Ä uszkodzeĹ. Â
Zastosowanie produktĂłw marki HĂśrmann w trakcie budowy Centrum Logistycznego Erlensee pozwoliĹo inwestorowi â firmie Bau- und Immobilienverwaltung Fäth â zadbaÄ o najwyĹźszÄ
jakoĹÄ i indywidualne potrzeby swoich dĹugoterminowych najemcĂłw.
ObsĹugiwane rÄcznie bramy segmentowe SPU F42 poĹÄ
czono z hydraulicznÄ
rampÄ
przeĹadunkowÄ
HTL 2 wyposaĹźonÄ
w wysuwanÄ
klapÄ o dĹugoĹci 500 mm, co pozwala niwelowaÄ róşnice wysokoĹci pomiÄdzy powierzchniÄ
ĹadunkowÄ
samochodu a poziomem platformy.
Wszystkie bramy wyposaĹźone sÄ
w odporne na zarysowania i uszkodzenia przeszklenie Duratec.
Ze wzglÄdu na oszczÄdnoĹÄ miejsca w Centrum Logistycznym Erlensee zastosowano bramy segmentowe firmy HĂśrmann z prowadzeniem pionowym.
WytrzymaĹe stalowe odbojnice najazdowe SB 20 firmy HĂśrmann skutecznie chroniÄ
rampÄ i budynek przed uszkodzeniami.
We wszystkich bramach zastosowano klapowe uszczelnienia, ktĂłre dostosowujÄ
siÄ do obrysu róşnych samochodĂłw ciÄĹźarowych, zapewniajÄ
c zaĹadunek i rozĹadunek towarĂłw bez przeciÄ
gĂłw.
W domkach przeĹadunkowych strefy chĹodniczej zastosowano uszczelnienie bram typu DSL. DziÄki przegubowej konstrukcji rĂłwnolegĹych ramion uszczelnienie porusza siÄ zarĂłwno w pĹaszczyĹşnie poziomej, jak i pionowej.
HĂśrmann Polska
press box