- Pergola w niewielkim, miejskim ogródku? Postaw na MB-OPENSKY 120 od Aluprof
- PROCURAL zaprasza na XIV Kongres Stolarki Polskiej
- Jakie są kluczowe czynniki wpływające na jakość dachówek ceramicznych?
- Napęd HS ePOWER - najważniejsze jest niewidoczne dla oczu
- Pergola: jak stworzyć harmonijne przedłużenie domu?
NeutralnoĹÄ klimatyczna to nasz cel – strategia dziaĹania Aluprof
Aluprof (wiodÄ ca spĂłĹka GK Grupa KÄty), jeden z liderĂłw wĹrĂłd dostawcĂłw architektonicznych rozwiÄ zaĹ aluminiowych zdefiniowaĹ cele strategiczne na lata 2021-2025. KontynuujÄ c wczeĹniejsze dziaĹania, firma zaprezentowaĹa zobowiÄ zania z obszaru Ĺrodowiska i spoĹeczeĹstwa w formie celĂłw zrĂłwnowaĹźonego rozwoju.
Dla lepszej przyszĹoĹci
Producent zaktualizowaĹ i zdefiniowaĹ swoje strategiczne cele ekonomiczne na lata 2021â 2025. KontynuujÄ c wczeĹniejsze dziaĹania z zakresu obszaru ESG (ang. Environmental, Social, Corporate Governance) Aluprof po raz pierwszy sparametryzowaĹ i zaprezentowaĹ zobowiÄ zania, ktĂłrych firma trzymaĹa siÄ juĹź wczeĹniej â zwiÄ zane z obszarem Ĺrodowiskowego i spoĹecznego Ĺadu korporacyjnego.
Dla przyszĹych pokoleĹ i Ĺrodowiska naturalnego w âwalkÄ o lepsze jutroâ musi siÄ wĹÄ czyÄ przemysĹ, a w szczegĂłlnoĹci branĹźa budowlana. WedĹug badaĹ The World Economic Forum i Boston Consulting Group (2021) ta gaĹÄ Ĺş gospodarki odpowiada za 10% Ĺwiatowej emisji gazĂłw cieplarnianych. W ramach ogĹoszonej strategii Aluprof kontynuuje dziaĹania promujÄ ce ideÄ zrĂłwnowaĹźonego rozwoju. WĹrĂłd wielu zobowiÄ zaĹ firmy szczegĂłlnie wyróşnione sÄ cele Ĺrodowiskowe i spoĹeczne â certyfikacja Cradle to Cradle i dalsze doskonalenie procesĂłw produkcyjnych (w ramach systemu zarzÄ dzania Ĺrodowiskowego ISO 14001). W ramach dziaĹaĹ dla lokalnej (i nie tylko) spoĹecznoĹci warto podkreĹliÄ dziaĹania firmy dla pracownikĂłw â programy: Razem z GrupÄ , Zielona Grupa i Zielona RÄka w ramach wspĂłĹpracy z FundacjÄ Arka.
Firma wdraĹźa szereg inicjatyw majÄ
cych na celu zniwelowanie wpĹywu dziaĹalnoĹci firmy na Ĺrodowisko naturalne. Aluprof zaktualizowaĹ szczegĂłĹowÄ
analizÄ Ĺladu wÄglowego swoich wyrobĂłw i zaprezentowaĹ zobowiÄ
zania zwiÄ
zane ze zrĂłwnowaĹźonym rozwojem. WĹrĂłd wielu ambicji Ĺrodowiskowych firmy jest podÄ
Ĺźanie w kierunku osiÄ
gniÄcia neutralnoĹci klimatycznej.
Aluprof z myĹlÄ
o Ĺrodowisku
Kraje UE wyraziĹy swoje ambicje w Europejskim Zielonym Ĺadzie. Jednym z zaproponowanych kierunkĂłw dziaĹania jest neutralnoĹÄ klimatyczna osiÄ gniÄta m.in. dziÄki niskoemisyjnej gospodarce, produktom i ekonomii obiegu zamkniÄtego. Aluprof od kilkudziesiÄciu lat tworzy innowacyjne rozwiÄ zania zaprojektowane z myĹlÄ o budownictwie zrĂłwnowaĹźonym. Aluminiowe systemy firmy sÄ wykorzystywane w najbardziej prestiĹźowych projektach na caĹym Ĺwiecie, ktĂłrych przyjaznoĹÄ dla Ĺrodowiska wyraĹźona jest poprzez certyfikaty zielonego budownictwa: BREEAM, LEED, DGNB czy Well. Jako przykĹad warto przytoczyÄ warszawskÄ MennicÄ Legacy Tower, Concordia Design z WrocĹawia czy nowo otwarty hotel sieci Hard Rock w Budapeszcie. Gama produktĂłw energooszczÄdnych i pasywnych firmy jest sukcesywnie rozwijana â jako zobowiÄ zanie majÄ ce sĹuĹźyÄ promocji tych produktĂłw, Aluprof zaĹoĹźyĹ wzrost udziaĹu rozwiÄ zaĹ firmy w obiektach z certyfikatami BREEAM czy LEED o 20% do 2025 roku.
â Rozumiemy ideÄ zrĂłwnowaĹźonego rozwoju firmy jako dziaĹania w zakresie ochrony Ĺrodowiska, bezpieczeĹstwa i rozwoju pracownikĂłw, odpowiedzialnoĹci w ĹaĹcuchu dostaw, a takĹźe zaangaĹźowania w rozwĂłj spoĹecznoĹci lokalnej. Takie inicjatywy realizujemy przez FundacjÄ Grupy Kety. To kluczowa czÄĹÄ naszej strategii â naszÄ ambicjÄ jest osiÄ gniÄcie neutralnoĹci klimatycznej do 2050 roku, a do 2025 r. redukcja Ĺladu wÄglowego o 15%Â Â â mĂłwi BoĹźena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof.
Ĺwiadomy wybĂłr = niĹźsza emisja
Redukcja Ĺladu wÄglowego, nawet na maĹÄ skalÄ we wĹasnym gospodarstwie domowym ma znaczenie. Warto pamiÄtaÄ, Ĺźe poprzez Ĺwiadome wybory oraz zakup produktĂłw niskoemisyjnych przyczyniamy siÄ do ochrony Ĺrodowiska i realizacji celu, jakim jest Ĺwiatowa dekarbonizacja. KaĹźdy z nas moĹźe sprĂłbowaÄ zmniejszyÄ swĂłj osobisty Ĺlad wÄglowy. Wystarczy modyfikacja kilku przyzwyczajeĹ, by nasz wpĹyw na Ĺrodowisko naturalne byĹ zdecydowanie bardziej pozytywny. Warto wybieraÄ np. produkty ekologicznych i zwracaÄ uwagÄ na certyfikaty, jakie majÄ kupowane przez nas wyroby.
W przypadku Aluprof wyliczona emisja dwutlenku wÄgla w przeliczeniu na tonÄ wyrobĂłw osiÄ ga bardzo niski parametr: 2,79 tCO2e dla wlewkĂłw niskoemisyjnych produkowanych w zakĹadach w KÄtach z linii LOW CARBON KÄTY. Dla porĂłwnania produkcja 1 tony aluminium pierwotnego na Ĺwiecie wiÄ Ĺźe siÄ Ĺrednio z emisjÄ 16,7 tCO2e, czyli jest prawie szeĹciokrotnie wyĹźsza. NiskÄ emisyjnoĹÄ udaĹo siÄ osiÄ gnÄ Ä dziÄki zastosowaniu nowoczesnego parku maszynowego w procesie wytwĂłrczym oraz duĹźej zawartoĹci surowcĂłw wtĂłrnych â recyklingowanego zĹomu aluminium na Ĺrednim poziomie 65%.
Aluprof dodatkowo poddaĹ swoje produkty niezaleĹźnej weryfikacji Ĺrodowiskowej poprzez Instytut Technik Budowlanych, ktĂłry opracowaĹ karty oddziaĹywania na Ĺrodowisko tzn. karty EPD (Environmental Product Declaration).
â WspĂłlnie walczymy o zmniejszenie emisji gazĂłw cieplarnianych oraz o zwiÄkszenie efektywnoĹci energetycznej w budownictwie. Wiemy rĂłwnieĹź, jak waĹźny jest recykling i korzystanie z zasobĂłw energii ze ĹşrĂłdeĹ odnawialnych. Wszystkie nasze dziaĹania sÄ zgodne z zaĹoĹźeniami Europejskiego Zielonego Ĺadu i wizjÄ ZrĂłwnowaĹźonego Rozwoju Ĺwiata â dodaje Aleksandra Baksik, Brand and Sustainable Development Manager Aluprof.
Lider i innowator branĹźy
ALUPROF SA naleĹźy do Grupy KapitaĹowej Grupa KÄty SA â notowanej na GieĹdzie PapierĂłw WartoĹciowych w Warszawie, najnowoczeĹniejszej i najszybciej rozwijajÄ cej siÄ firmy produkcyjnej w branĹźy aluminiowej w Europie. SpĂłĹka posiada 5 zakĹadĂłw produkcyjnych w Polsce oraz 9 spĂłĹek handlowych w Europie i USA. Jest obecna w 55 krajach oraz prowadzi ekspansjÄ na kolejne Ĺwiatowe rynki. Firma dostarcza nowoczesne systemy aluminiowe i innowacyjne rozwiÄ zania dla budownictwa energooszczÄdnego i pasywnego. Zgodnie z hasĹem âLetâs build a better futureâ firma promuje ideÄ zrĂłwnowaĹźonego rozwoju w budownictwie i wdraĹźa odpowiedzialne dziaĹania m.in. na rzecz redukcji Ĺladu wÄglowego. WiÄcej informacji na stronie producenta: https://aluprof.eu .
Aluprof
press box