Oknoplast partnerem akcji Wsparcie po Starcie
18 maja ruszyła druga edycja akcji Wsparcie po Starcie, której celem jest niesienie pomocy osobom niepełnosprawnym ruchowo. Partnerem inicjatywy organizowanej przez fundację Poland Business Run została Grupa Oknoplast, czołowy producent okien PVC w Europie.
W ramach akcji Wsparcie po Starcie, która potrwa do 30 września 2017 roku, Oknoplast przekaże na rzecz fundacji 10 złotych od każdego sprzedanego okna czy drzwi zewnętrznych.
Cieszymy się, że możemy wesprzeć lokalną inicjatywę, która niesie rzeczywistą pomoc osobom zmagającym się nie tylko z barierami fizycznymi i architektonicznymi, lecz także z tymi społecznymi czy finansowymi. – tłumaczy Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Oknoplast. – Codzienne funkcjonowanie z takimi ograniczeniami to ogromne i niesamowicie trudne wyzwanie, dlatego wsparcie osób po amputacjach jest bardzo ważne.
Dochody ze sprzedaży produktów oznaczonych logotypem Wsparcie po Starcie zostaną przeznaczone na zakup protez dla osób niepełnosprawnych ruchowo, a także opłacenie rehabilitacji i pomocy psychologicznej, które w kompleksowy sposób wspomagają codzienne funkcjonowanie zawodowe i społeczne.
Bieg po lepszą jakość życia
Akcja Wsparcie po Starcie nie jest jedyną inicjatywą organizowaną przez fundację. Poland Business Run jest też organizatorem największego w Polsce biznesowego biegu charytatywnego, który od sześciu lat pomaga spełniać marzenia osób po amputacjach.
Wielu naszych pracowników zaangażowało się w działalność Poland Business Run i wezmą oni również udział w biegu organizowanym przez fundację. Jesteśmy dumni, że Oknoplast może stać się częścią tak wspaniałego przedsięwzięcia łączącego dbałość o zdrowy tryb życia z niesieniem pomocy innym. – Komentuje Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Oknoplast.
W ciągu kilku lat bieg charytatywny oraz akcja Wsparcie po Starcie pozwoliły zgromadzić ponad 3 mln zł, dzięki którym udało się pomóc już 138 osobom.
OKNOPLAST wspiera wiele akcji społecznych
Akcja Wsparcie po starcie nie jest pierwszą inicjatywą społeczną wspieraną przez OKNOPLAST. Małopolskie przedsiębiorstwo od lat angażuje się w liczne projekty – także te lokalne. W marcu 2017 Oknoplast sponsorował II międzynarodową konferencję „Ginekologia onkologiczna”, poświęconą wyzwaniom i odkryciom z pogranicza ginekologii oraz onkologii. Wcześniej firma angażowała się także w takie inicjatywy jak Rak to się leczy czy Movember.
Gruoa Oknoplast brała też udział w różnych wydarzeniach, które popularyzują wiedzę m.in. na temat kultury i ochrony środowiska. Wśród najnowszych kampanii wspieranych przez spółkę w lutym 2017 roku znalazła się też akcja „Stop kulturze marnotrawienia”, której głównym przesłaniem jest promowanie ekologicznego stylu życia.
OKNOPLAST
(press box)