PGE nawiąże współpracę ze startupami oferującymi innowacyjne rozwiązania

Cztery startupy będą miały szansę przekuć swoje innowacyjne pomysły w komercyjne rozwiązania, współpracując z największą grupą energetyczną w Polsce w ramach jej programu akceleracyjnego.

Przegląd i wybór najlepszych rozwiązań odbył się w ramach projektu Innovation Pitch, realizowanego przez Agencję Rozwoju Przemysłu i PGE Nowa Energia, spółkę odpowiedzialną w Grupie PGE za zarządzanie innowacjami. Celem projektu było znalezienie najlepszych pomysłów z zakresu e-commerce, zdalnej obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej i tworzenia nowych produktów.

– BranĹźa energetyczna to niezwykle interesujący obszar, w ktĂłrym nakłada się na siebie szereg aktywności i procesĂłw, dzięki czemu jest to doskonałe miejsce na testowanie i wdraĹźanie innowacyjnych rozwiązań. Potrzebę digitalizacji widać przede wszystkim w sprzedaĹźy i obsłudze klientĂłw detalicznych. Oczekiwania klientĂłw rosną wraz z rozwojem technologii, a my chcemy wychodzić im naprzeciw – mĂłwi Paweł Śliwa, wiceprezes PGE ds. innowacji.

Do konkursu zgłosiło się kilkadziesiąt startupów z pomysłami znajdującymi się na różnych etapach rozwoju. Do finału przeszło sześć podmiotów z rozwiązaniami, które najlepiej odpowiadały oczekiwaniom organizatorów. W trakcie spotkania finałowego miały one okazję zaprezentować swoje pomysły podczas 10-minutowych prezentacji oraz rozmów z przedstawicielami PGE Obrót. Do pilotażu i komercyjnego wdrożenia wybrane zostały cztery startupy.

– Liczba i przede wszystkim jakość projektĂłw zgłoszonych do konkursu Innovation Pitch pokazuje olbrzymi potencjał drzemiący w synergii duĹźej marki z tradycjami, posiadającej rozbudowaną sieć sprzedaĹźową i marketingową, z firmami nowej generacji odznaczającymi się kreatywnością oraz wysokim poziomem świadomości technologicznej. W PGE ObrĂłt, ktĂłra jest liderem na polskim rynku sprzedaĹźy energii, stawiamy na zrĂłwnowaĹźony rozwĂłj. Z jednej strony będąc firmą przyjazną klientowi w tradycyjnych kanałach kontaktu, a z drugiej strony, aktywnie rozwijając elektroniczne kanały zdalne. Tutaj widzimy dużą rolę startupĂłw i liczymy na ich rozwiązania – mĂłwi Jan Mądrzak, wiceprezes PGE ObrĂłt, odpowiedzialny za sprzedaĹź i obsługę klienta.

Firma Billon opracowała projekt oparty o technologię blockchain, który ma wprowadzić obsługę klienta w kolejny wymiar technologiczny. Pozwala on na zapisywanie i przetwarzanie regulowanych walut oraz dokumentów bezpośrednio na blockchainie przy prawie zerowych kosztach obsługi. Na tej podstawie Billon tworzy rozwiązania wprowadzające tę technologię do masowego użytku w zarządzaniu pieniędzmi i danymi, od nagród motywacyjnych przez mikropłatności po repozytorium dokumentów.

Równie ciekawym rozwiązaniem jest pomysł firmy EpicVR, która przygotowała aplikację wirtualnej rzeczywistości, wspierającej sprzedaż w Internecie. Klient mając wizualizację oferowanych produktów oraz możliwość samodzielnego komponowania oferty, bardziej angażuje się w proces zakupowy. Pomysł ten  będzie można wykorzystać w PGE eSklep.

PROATechnology pokazuje, jak roboty mogą wspomagać aktywność pracowników Biura Obsługi Klienta, zapewniając tym samym komfortową obsługę klientom. Firma dostosowuje do indywidualnych potrzeb każdego klienta Wirtualnych Asystentów (roboty softwarowe), którzy wspierają procesy biznesowe, autonomicznie wykonując powtarzalne zadania w interakcji z systemami informatycznymi, dokumentami Microsoft Office lub bazami danych.

Z kolei firma GrywIT oferuje pierwszą na rynku kompleksową mobilną aplikację wspierającą zaangażowanie i zwiększającą efektywność w wielu obszarach firmy, np. HR, sprzedaż czy produkcja. Na podstawie testów badających efektywność pracowników i co na nią wpływa, powstał kompleksowy produkt (GrywITacja), czyli mobilne programy motywacyjne i rozwojowe, które skutecznie zwiększają zaangażowanie i pozwalają osiągnąć cele biznesowe w organizacji.

Z wybranymi podmiotami będzie współpracował Akcelerator PGE – projekt powołany w spółce PGE Nowa Energia po to, aby aktywnie działać na rynku startupowym, szukać jak najlepszych rozwiązań  i dążyć do ich biznesowego wdrożenia.

PGE ObrĂłt
press box