Podsumowanie 2019: OKNOPLAST roĹnie w Europie, poszerza ofertÄ i rozbudowuje infrastrukturÄ
W minionym niedawno roku OKNOPLAST ĹwiÄtowaĹ swoje 25-lecie. Firma nie skupiĹa siÄ jednak wyĹÄ cznie na celebracji i podsumowaniach â w tym samym czasie wykonaĹa kilka znaczÄ cych ruchĂłw biznesowych, dziÄki ktĂłrym 2019 byĹ dla niej, podobnie jak poprzednie lata, okresem intensywnego wzrostu. PrzedsiÄbiorstwo rozpoczÄĹo m.in. duĹźÄ inwestycjÄ w zakĹad produkcyjny, dodatkowo wzmocniĹo swojÄ pozycjÄ biznesowÄ na rynku belgijskim, a takĹźe poszerzyĹo portfolio o caĹkowicie nowÄ kategoriÄ produktĂłw.
DziaĹania zaplanowane przez OKNOPLAST w aspekcie biznesowym objÄĹy trzy róşne pĹaszczyzny. Takie podejĹcie umoĹźliwiĹo firmie kompleksowy, spĂłjny, zrĂłwnowaĹźony rozwĂłj. PostawiĹa ona bowiem na umocnienie swoich dotychczasowych obszarĂłw zbytu. ZwiÄ zany z tymi decyzjami wzrost sprzedaĹźy, ktĂłry nastÄ piĹ w 2019 roku i ktĂłry â zgodnie z prognozami spĂłĹki â bÄdzie towarzyszyĹ marce w kolejnych latach, wymaga nowoczesnego, zoptymalizowanego zaplecza infrastrukturalnego. Drugim filarem w wymiarze biznesowym w 2019 roku byĹo zatem dla OKNOPLAST rozpoczÄcie inwestycji w nowoczesny kompleks produkcyjny, logistyczny i magazynowy. BÄdzie on przydatny takĹźe w kontekĹcie nowych wyrobĂłw przedsiÄbiorstwa, ktĂłre w ostatnich miesiÄ cach przedstawiĹo nie tylko premierÄ okna, lecz takĹźe nowej kategorii produktowej â bramy garaĹźowej.
â W ciÄ gu 25 lat udaĹo nam siÄ zbudowaÄ prÄĹźnie dziaĹajÄ cÄ firmÄ, obecnÄ na kilkunastu rynkach, dziÄki oferowaniu najwyĹźszej jakoĹci produktĂłw oraz dĹugodystansowej strategii. Filozofia przedsiÄbiorstwa nie zmieniĹa siÄ w tym zakresie. Wierzymy, Ĺźe tylko ponadprzeciÄtny projekt i wykonanie mogÄ odnieĹÄ prawdziwy sukces. I wĹaĹnie z tego powodu doskonalimy nasz asortyment produktĂłw oraz zaplecze technologiczne â powiedziaĹ MikoĹaj Placek, Prezes ZarzÄ du Grupy OKNOPLAST. â Jestem takĹźe bardzo dumny z naszego rozwoju za granicÄ w 2019 roku. Pomimo pierwszych symptomĂłw spowolnienia gospodarczego na rynku, my realizujemy zaĹoĹźone wczeĹniej cele.
Nowy gracz w czoĹĂłwce
Nie od dziĹ wiadomo, Ĺźe OKNOPLAST jest jednÄ
z najwiÄkszych firm z branĹźy w Europie. Przede wszystkim skupia siÄ â zgodnie ze swojÄ
strategiÄ
â na staĹym umacnianiu swojej pozycji w poszczegĂłlnych krajach. DziÄki temu od lat firma znajduje siÄ w niemieckiej, francuskiej czy wĹoskiej czoĹĂłwce, osiÄ
gajÄ
c na tych rynkach znakomite wyniki. Teraz przyszedĹ czas na BelgiÄ, ktĂłra doĹÄ
czyĹa do kluczowych dla OKNOPLAST regionĂłw, a sprzedaĹź w minionym roku wzbiĹa siÄ tam na nowy, wyĹźszy poziom.
Dywersyfikacja oferty
Sporo zmian w miÄdzyczasie odnotowaĹa rĂłwnieĹź oferta marki. W 2019 roku pojawiĹy siÄ w niej interesujÄ
ce nowoĹci, do ktĂłrych naleĹźy przede wszystkim nowa kategoria produktowa â nowoczesna brama garaĹźowa Dekedo. Za sprawÄ
tego posuniÄcia klienci mogÄ
teraz skompletowaÄ zróşnicowane elementy potrzebne do domu u jednego producenta, stawiajÄ
c tym samym na wygodÄ, spĂłjnoĹÄ oraz najwyĹźszÄ
jakoĹÄ rozwiÄ
zania. Na tym firma jednak nie poprzestaĹa. Latem ogĹosiĹa bowiem premierÄ proekologicznego okna Prismatic.
Nowa inwestycja
Warto przy tym przypomnieÄ, Ĺźe jeszcze przed wprowadzeniem nowej stolarki okiennej, w pierwszym pĂłĹroczu 2019, Grupa OKNOPLAST wystartowaĹa z nowÄ
inwestycjÄ
w swojÄ
infrastrukturÄ. Prace juĹź ruszyĹy i obejmujÄ
budowÄ nowego kompleksu produkcyjno-logistycznego o powierzchni 16 tys. m2 oraz zwiÄkszonym poziomie automatyzacji. Przy okazji poszerzona bÄdzie takĹźe przestrzeĹ biurowa dla czÄĹci dziaĹĂłw Grupy OKNOPLAST. CaĹy projekt ma zostaÄ zrealizowany do 2024 roku. Nowa infrastruktura pozwoli m.in. poprawiÄ efektywnoĹÄ procesĂłw produkcyjnych i logistyczno-magazynowych, a w rezultacie zwiÄkszyÄ moce produkcyjne zakĹadu o 30 proc. Co wiÄcej, umoĹźliwi ona dodatkowe udoskonalenie jakoĹci produktĂłw i poprawienie komfortu wykonywania zadaĹ przez pracownikĂłw.
OKNOPLAST
press box