- Szlifierka mimośrodowa PRIME3 TOS21
- MediaMarkt otwiera nowy sklep w Olsztynie - innowacyjna elektronika na wyciągnięcie ręki
- Dach z dachówek cementowych - jakie są kluczowe zalety dla nowoczesnego budownictwa?
- Eksperci MediaMarkt doradzą na Targach Mieszkań i Domów: Technologia dla domu i biura w zasięgu ręki
- Przyssawki Blaupunkt SC2010 oraz SC5010
Reprezentantki Grupy OKNOPLAST prelegentkami podczas Warsztatowego Kongresu SzefĂłw Produkcji oraz HR
W jaki sposĂłb komunikowaÄ siÄ z pracownikami produkcyjnymi tak, by czuli siÄ czÄĹciÄ firmy? Jak budowaÄ strategiÄ HR, aby byĹa ona przejrzysta dla wszystkich zatrudnionych? Pytania te juĹź od dawna zadaje sobie wiele przedsiÄbiorstw. Podczas VIII Warsztatowego Kongresu SzefĂłw Produkcji oraz konferencji HR Factor Joanna Jeziorowska i Adamina Solecka prezentowaĹy, jak tym wyzwaniom stawiaĹa czoĹa Grupa OKNOPLAST.
Od pewnego czasu rynek pracy w Polsce przechyla swojÄ szalÄ na stronÄ pracownika. Oznacza to, Ĺźe pracodawcy muszÄ zmierzyÄ siÄ z wiÄkszÄ rotacjÄ , odpĹywem specjalistĂłw oraz problemami z obsadzeniem wakatĂłw na halach produkcyjnych. Wyzwania te dotykajÄ niemal wszystkie firmy, o ile tylko nie sÄ one jedynym miejscem zatrudnienia w regionie. SwojÄ receptÄ na wspomniane trudnoĹci stworzyĹa Grupa OKNOPLAST. Wnioski na ten temat Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny oraz Adamina Solecka, przedstawiĹy podczas dwĂłch duĹźych wydarzeĹ w Ĺwiecie HR, ktĂłre miaĹy miejsce w ostatnim czasie.
Po pierwsze: komunikacja
Prelegenci VIII Warsztatowego Kongresu SzefĂłw Produkcji byli zgodni â podstawowym wyzwaniem stojÄ
cym przed polskimi firmami jest pozyskanie i utrzymanie pracownikĂłw produkcyjnych. Jak z zaistniaĹÄ
sytuacjÄ
radzi sobie rodzimy producent stolarki otworowej, naleĹźÄ
cy do czoĹĂłwki europejskiej? WaĹźnÄ
rolÄ w utrzymaniu zatrudnionych w szeregach firmy odgrywa komunikacja i to wĹaĹnie jej, dotyczyĹo wystÄ
pienie Joanny Jeziorowskiej oraz Adaminy Soleckiej.
â Podstawowym bĹÄdem niektĂłrych pracodawcĂłw jest komunikacja jednostronna. Wymiana wiadomoĹci i spostrzeĹźeĹ powinna byÄ dwukierunkowa, jeĹli chcemy uniknÄ Ä chaosu zwiÄ zanego z przepĹywem kaĹźdej informacji. WĹaĹnie dlatego wĹrĂłd pracownikĂłw procesu operacyjnego w Grupie OKNOPLAST wprowadziliĹmy szereg narzÄdzi komunikacyjnych, dziÄki ktĂłrym majÄ oni rzetelnÄ wiedzÄ o bieĹźÄ cym funkcjonowaniu firmy â opowiada Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny w Grupie OKNOPLAST. â W naszym przedsiÄbiorstwie obowiÄ zuje polityka otwartych drzwi, mamy nawet pokĂłj HR w centrum dziaĹu produkcji. KaĹźdy moĹźe przyjĹÄ i porozmawiaÄ na dowolny temat. StworzyliĹmy ponadto kioski multimedialne dostarczajÄ ce informacje o dziaĹaniu Grupy, a pracownicy posiadajÄ takĹźe komunikator firmowy zainstalowany w telefonach. Poprzez kanaĹy te informujemy wszystkich o podstawowych aspektach organizacyjnych.
Firma przeprowadza takĹźe ankiety oraz pogĹÄbione analizy majÄ
ce na celu zdiagnozowanie oczekiwaĹ i problemĂłw pracownikĂłw. Nowo zatrudnieni mogÄ
ponadto liczyÄ na przewodniki uĹatwiajÄ
ce wdroĹźenie siÄ w strukturÄ i funkcjonowanie przedsiÄbiorstwa, a obcokrajowcy otrzymujÄ
szkolenia jÄzykowe, pomagajÄ
ce im w sprostaniu codziennym obowiÄ
zkom zawodowym. Wprowadzone rozwiÄ
zania bardzo pozytywnie wpĹynÄĹy na zwiÄkszenie zaangaĹźowania pracownikĂłw Grupy OKNOPLAST.
Po drugie: przejrzysta strategia
Kolejnym sposobem na zmniejszenie rotacji specjalistĂłw jest stworzenie strategii HR, ktĂłra bÄdzie zrozumiaĹa dla wszystkich osĂłb zatrudnionych w firmie. Powinna ona takĹźe wspieraÄ realizacjÄ celĂłw strategicznych i odpowiada na bieĹźÄ
ce potrzeby przedsiÄbiorstwa. Bez niej trudno mĂłwiÄ o zaangaĹźowaniu pracownikĂłw produkcyjnych. Temat zostaĹ poruszony podczas konferencji HR Factor w Krakowie, gdzie jako prelegentka wystÄpowaĹa Joanna Jeziorowska.
â Gdy przeprowadziliĹmy badanie pracownikĂłw w 2015 roku, okazaĹo siÄ, Ĺźe nie majÄ oni wiedzy o strategii firmy. Tymczasem jest ona niezbÄdna, aby w sposĂłb rzeczywisty angaĹźowaÄ wszystkich w codzienne zadania oraz cele przedsiÄbiorstwa. Dlatego zdecydowaliĹmy siÄ stworzyÄ kompleksowÄ , dĹugofalowÄ strategiÄ, obejmujÄ cÄ takĹźe misjÄ i wizjÄ caĹej grupy. W jej ramach okreĹliliĹmy rĂłwnieĹź wartoĹci, ktĂłre sÄ dla nas istotne, oraz kluczowe role menadĹźerĂłw. DziĹ moĹźemy powiedzieÄ, Ĺźe przyjÄte rozwiÄ zanie przynosi oczekiwane rezultaty â mĂłwi Joanna Jeziorowska.
OKNOPLAST
press box